BIST1.551,51%7.4465
USD7.437%-0.20
EURO9,0518%-0.53
ALTIN443,66%-0.30
Akit HaberSağlıkGüçlü bir hafıza için ne yapılmalı?
Sağlık

Güçlü bir hafıza için ne yapılmalı?

Unutkanlık çoğu zaman normal gibi görünse de bazı hastalıkların ya da vücuttaki hormon yetersizlikleri ile vitamin eksikliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkabiliyor. Ayrıca yaş ilerledikçe Alzheimer ve demans gibi nöropsikiyatrik hastalıkların hem nedeni hem de sonucu olabiliyor. Peki hafızamızı güçlendirmek için ne yapmalıyız? Hafızamızı güçlendirmek için nelere dikkat etmeliyiz?

Abone OlGoogle News
13 Ocak 2021 17:04

Uzun süreli olarak yaşanan zihinsel yorgunluk, B12 vitamini eksikliği işaret edebilmektedir. B12 vitamin eksikliği zihinsel performansı etkileyen bir durumdur. Zihinsel yorgunluk zamanla entelektüel becerilerin de yavaşlamasına yol açabilir.Eğer b12, demir eksikliği hissediyorsanız eksik vitamin değerlerini belirleyip takviye yapabilirsiniz.

 

Uzmanlar Omega-3 alımının önemini vurguluyor. Vücuttaki Omega-3/ omega-6 dengesini bozmamaya özen göstermeli ve bunun için omega-6 içeren sağlıksız yağlar ve paketli gıdalardan uzak durmanız sizin için faydalı olabilir. Omega-3 alımı için doktorunuzun önerdiği takviye ilaçları kullanabilirsiniz.

 

Stres düzeyinizi azaltmak için doğru nefes çalışmaları yapabilirsiniz. (Nefes terapisi, yoga, meditasyon) Ayrıca şehir hayatının herkesi strese sokması insanlarda kalıcı hastalıklara da yol açabiliyor. Vakit buldukça şehir hayatından uzaklaşıp kendinize biraz vakit ayırmak çok daha iyi olabilir.

 

İsimleri, sayıları veya eve alınacakları unutuyorsanız bunun için egzersizler yapabilirsiniz. Eğer ezber yapmakta problem yaşıyorsanız ezber yapmaya işinizle, ödevinizle ve mesleğinizle alakalı kısa olan yazılardan başlayıp ezber yeteğinizi geliştirebilirsiniz. Basit işlemler için ise hesap makinesi kullanmamak yararlı olacaktır.

 

Toksinlerden mümkün olduğunca uzak durmaya önem göstermelisiniz. Şehir hayatındaki hava pek temiz olmadığı için temiz hava ve ormanda yürüyüş yapmak kendinize oluşturabileceğiniz bir zaman dilimi hem zihin olarak hemde vücut formunuzun düzeni için daha faydalı olacaktır.

 
Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar
  • Yeniden eskiye
  • Eskiden yeniye
  • Öne Çıkanlar