BIST1.414,15%8.7206
USD8.7225%0.02
EURO10,3860%-0.13
ALTIN500,18%0.61
Akit HaberEkonomiTİM Başkanı Gülle açıkladı: İhracatta TL rekoru
Ekonomi

TİM Başkanı Gülle açıkladı: İhracatta TL rekoru

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, yılın ilk 5 ayında 2020'nin aynı dönemine göre TL ile yapılan ihracatın yüzde 58 artarak 25,5 milyar liraya ulaştığını belirterek, "TL ile ihracat, dünyanın farklı coğrafyalarındaki 200 ülke ve bölgeye yapıldı." ifadelerini kullandı.

Abone OlGoogle News
10 Haziran 2021 12:19

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, yaptığı yazılı açıklamada, Türk ihracatçısının, salgın sebebiyle küresel ticarette yaşanan talep daralmasına ve dünya ekonomilerindeki küçülmeye rağmen tarihi başarılara imza attığını belirtti.

İhracat ailesinin olağan dışı şartlara hızla uyum sağlayarak ihracatta "V" tipi toparlanmayı gerçekleştirdiğini vurgulayan Gülle, TİM'in ihracat hedefine ulaşmak ve dünyada "Made in Türkiye" markasını güçlendirmek amacıyla çalışmalarını tüm hızıyla sürdürdüğünü kaydetti.

Gülle, TİM'in ikili ticarette Türk lirasının kullanılmasını desteklemeye devam etmesinin, TL ile yapılan ihracatı ve ülke sayısını artırdığını vurgulayarak, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bu yılın ilk 5 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre TL ile yapılan ihracat yüzde 58 artarak 25,5 milyar liraya ulaştı. TL ile ihracat, dünyanın farklı coğrafyalarındaki 200 ülke ve bölgeye yapıldı. Binlerce firmanın ihracatta TL'yi tercih etti. TL ile yapılan ihracatta ocak-mayıs döneminde ise ilk 5 ülke sırasıyla 4,4 milyar lirayla Irak, 1,75 milyar lirayla KKTC, 1,72 milyar lirayla Almanya, 1,36 milyar lirayla Suriye ve 1,32 milyar lirayla İtalya oldu. Mayıs ayında da TL ile geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 74 artışla 4,75 milyar liralık ihracat yapıldı. Ocakta 6 bin 235, şubatta 6 bin 159, martta 7 bin 175, nisanda 7 bin 628 ve mayısta ise 6 bin 335 firma ihracat işlemlerinde TL'yi tercih etti. İkili ticarette yerli para birimlerinin kullanılmasını desteklemeye devam edeceğiz."

İsmail Gülle, küresel pazarda artık daha güçlü durumda olduklarını, küresel değer zincirleri tarafından, salgının da etkisiyle kritik sanayilerde üretim altyapısının terk edilmesi ve sadece düşük fiyat politikasıyla tek bir ülkede üretim yapılarak dünyaya dağıtımı stratejisinin dezavantajlarının bire bir tecrübe edildiğini belirtti.

Gülle, ihracatı artırmak kadar ülkenin marka algısını da yükseltme ve sürdürülebilir kılmanın kendileri için önemine işaret etti.

Küresel ticaretin yavaşladığı bir dönemde Türkiye'ye talebin, bu algının oluştuğunun bir göstergesi olduğunun altını çizen Gülle, "Bu talebin kalıcı olmasını sağlamak adına ihracatçımızın önündeki engelleri kaldırarak, pazara kolay ulaşmalarını sağlayacak çalışmalar yapıyoruz." ifadelerini kullandı.

"İLK KEZ İHRACAT YAPAN FİRMA SAYIMIZ 7 BİN 577'YE ULAŞTI"

Salgının en zorlu dönemi olan 2020 yılında toplam 16 bin 217 firmanın ilk kez ihracat ailesine katıldığını anımsatan Gülle, şunları kaydetti:

"Bu firmalarımız toplam 955 milyon 615 bin dolarlık ihracat yapma başarısı gösterdi. Bu yılın ilk 5 ayında salgın sebebiyle küresel ticarette yaşanan talep daralmasına ve dünya ekonomilerindeki küçülmeye rağmen ilk kez ihracat yapan firma sayımız ise toplamda 7 bin 577'e ulaştı. Bu yıl ihracata ilk kez ‘merhaba’ diyen tüm firmalarımızın toplam ihracat rakamı ise 773 milyon dolar oldu. Bu firmalarımızın başarısı emin adımlarla 200 milyar dolarlık ihracat hedefimize ilerlediğimizi de gösteriyor."

Gülle, ihracatı teşvik etmek ve firmaları ihracata başlatmak adına "TİM KOBİ İhracat Seferberliği” programı düzenlediklerini, bu program için dünyada uygulanan pek çok modeli detaylı bir şekilde incelediklerini bildirdi.

Çalışmalarının sonucunda, kendi alanında ilkleri barındıran "TİM KOBİ İhracat Seferberliği"nin ortaya çıktığını aktaran Gülle, "İlk eğitim programımız üzerinden yaklaşık iki yıl geçti. Eğitimlerimiz neticesinde, her ay ortalama 1.500 firma ihracata başlıyor. Son iki yılda 13 ayrı KOBİ İhracat Seferberliği Eğitimi düzenledik. TİM KOBİ İhracat Seferberliği Eğitim Programlarımızı, 3 hedef kitleye yönelik olarak tasarladık. İlki, halihazırda kendi işletmesi olan ve ihracat faaliyetleri yapmak isteyen şirket temsilcileri, İkincisi sürekli ihracat artışı sağlamak isteyen firmalar ve üçüncüsü ise genç girişimciler." ifadelerini kullandı.

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar
  • Yeniden eskiye
  • Eskiden yeniye
  • Öne Çıkanlar