BIST1.391,06%8.7573
USD8.7352%0.16
EURO10,3733%-0.25
ALTIN495,67%-0.30
Akit HaberSağlıkÇiğ yumurta tüketmek biotin eksikliğine neden oluyor
Sağlık

Çiğ yumurta tüketmek biotin eksikliğine neden oluyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Pakize Gizem Akgül, sürekli çiğ yumurta tüketen kişilerde "güzellik vitamini" olarak da adlandırılan biotin yetersizliği görülebileceğini belirtti.

Abone OlGoogle News
07 Haziran 2021 23:54

H vitamini veya B7 vitamini olarak da adlandırılan biotinin güzelliğimiz üzerindeki etkisi büyüktür. Özellikle sağlıklı saçların en çok ihtiyaç duyduğu vitamin çeşidi olarak bilinir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Pakize Gizem Akgül, dikkat edilmesi gereken bir vitamin olan biotin hakkında açıklamalarda bulundu.

Besinler yoluyla alınabilen ancak ince bağırsak tarafından da üretilen biotinin, aşırı antibiyotik kullanımı, sağlıksız beslenme alışkanlıkları ya da bazı ilaçlar nedeniyle vücutta tam olarak sentezlenemediğini bu durumun da saç dökülmesi, tırnak kırılması, hatta şeker düzeyinde dengesizliklere yol açtığını belirtti.

SAÇI VE TIRNAKLARI GÜÇSÜZLEŞTİRİYOR

İnce bağırsak bakterileri tarafından da salgılanan bu vitaminin suda çözünebilir olduğunu belirten Pakize Gizem Akgül, “Biotin, vücudumuz için çok önemli enzim aktivitelerinde rol oynar. Bu vitaminin protein sentezindeki ve keratin üretimindeki işlevi, sağlıklı tırnak ve saç büyümesine katkısı sağlar. Bu konuda yapılan 18 araştırmanın sonuçlarının derlendiği bir makaleye göre de biotin eksikliği olan kişilere bu vitamin verildiğinde tırnaklar ve saçlar uzuyor. Biotin eksikliği ise demir metabolizmasında bozulmaya yol açıyor.” diye konuştu.

Akgül, biotinin gıdalarda bulunan bir vitamin olduğunu bu nedenle dengeli ve sağlıklı beslenildiğinde eksikliği görülmediğini ancak kimi beslenme alışkanlıkları ve bazı ilaçlar nedeniyle biotin alımı ve işlenmesinde sorun olabildiğini vurguladı. Çiğ yumurtada bulunan avidin proteininin biotinin vücutta kullanımını engellediğine işaret eden Pakize Gizem Akgül, "Yumurtayı pişirerek tüketmek, vücudumuz için en sağlıklı yöntemdir. Sürekli çiğ yumurta tüketen kişilerde biotin yetersizliği görülebilir. Saç dökülmesi, deri yaraları görülebilir." dedi.

Yetişkinlerin günlük biotin tüketimi ihtiyacının 30 mikrogram olduğunu kaydeden Pakize Gizem Akgül, karaciğer, yumurta sarısı, soya unu, etler ve mayanın en güçlü biotin kaynakları olduğunu belirtiyor. Bu besinlerin yanı sıra parlak ve güzel bir cilt için süt ve süt ürünleri ile, domates, mantar, çiğ badem, karnabahar, greyfurt ve kuru baklagiller gibi ürünleri sofralardan eksik etmemek gerektiğini kaydeden Pakize Gizem Akgül, şöyle devam etti:

 “Sağlıklı bağırsak florası demek sağlıklı bir cildin anahtarı olabilir, bağırsak floranızı besleyin, probiyotik içeriği zengin, probiyotikle zenginleştirilmiş ürünlere günlük beslenmenizde mutlaka yer verin. Mutluluğunuzu etkileyen pek çok hormon da bağırsaklarda salgılanıyor. Yani sağlıklı bağırsak, mutlu hayat, parlayan cilt, saçlar ve tırnaklar anlamına geliyor.”

Günlük ihtiyacı kolay karşılanan bir vitamin olmasına karşın uzun süreli antibiyotik kullanımının bağırsak florasını bozduğu için biotin sentezinin de olumsuz etkilenmesine neden olabildiğini kaydeden Pakize Gizem Akgül, “Ayrıca epilepsi tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar da biotinin sentezlenmesini etkilediği için yetersizlik yapabiliyor.” diye konuştu.

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar
  • Yeniden eskiye
  • Eskiden yeniye
  • Öne Çıkanlar