BIST1.441,33%8.4632
USD8.4396%0.10
EURO10,1929%0.20
ALTIN491,96%0.09
Akit HaberSağlıkKarın şişkinliğine iyi gelen yöntemler
Sağlık

Karın şişkinliğine iyi gelen yöntemler

Günlük hayatta tükettiğimiz besinlerden dolayı gaz sıkışması ve karın şişkinliği yaşayabiliyoruz. Bazı yöntemler sayesinde bu şişkinliği sonlandırmak mümkün olmaktadır. Gastroentereloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata gazdan şikayetçi olanlar için çeşitli önerilerde bulundu. Peki gaz sıkışması ve karın şişkinliğinden kurtulmanın yolları nelerdir? İşte çözümü...

Abone OlGoogle News
20 Nisan 2021 14:13

Sistemde oluşan fazla hava organların duvarlarında gerilmeye yol açar ki, uyarılan sinir uçları sayesinde karın ağrısı, düzensiz tuvalete çıkma, sık geğirme, kontrolsüz yellenme, nefes darlığı, çarpıntı gibi fonksiyonel bozukluklar otaya çıkmaya başlar. Gastroentereloji Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Pata gazdan şikayetçi olanlara önerilerde bulundu.

FAZLA ŞİŞKİNLİK KALP ÇARPINTISI YAPABİLİR

Gün içerisinde sistemde yaklaşık 3-4 litre gaz oluşuyorsa, bunun yaklaşık yarısı yuttuğumuz havadır.

Kalan kısmın yaklaşık yarısı sindirim sırasında ortaya çıkan gaz, diğer yarısı ise bağırsak bakterilerinin ürettiği gazdır. Gazın artması öncelikle mide ve bağırsaklarda şişkinliğe yol açar.

Şişkinlik ise karın ağrısına, kapladığı hacimle nefes darlığına çok daha ilerlerse kalp de çarpıntılara yol açabilir. Vücudumuz tüm aksaklıklarda kendisini korumak üzere programlanmıştır.

Fazla gazı atmak için sık yellenme, sık geğirme kaçınılmazdır, ötesinde vücut için yararlıdır, sorunun büyümesini engeller

BASİT ÖNLEMLERLE GAZ ŞİKAYETİNİ AZALTIN

Şişkinlik oluşmaması için öcelikle yuttuğumuz havayı azaltmalıyız.Yemekleri yavaş yemek çok önemli, hızlı yediğimizde çok hava yutulması kaçınılmazdır. Önemli bir nokta da yemek yerken konuşmamaktır,konuştukça hava yutulur.

Besinlerin çiğnenmesi sindirimin ilk basamağı olup çok önemlidir, ama her çiğneme ile hava yutulduğu unutulmamalı, aşırıya kaçılmamalı, yeterince çiğnedikten sonra gıda yutulmalıdır.

STRESTEN UZAK DURUN

Dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta stres. Biliyoruz ki yoğun stres midede gastrit veya ülser, spazm, bağırsaklarda da aşırı kasılmalara neden olabilir. Yine kronik geğirmenin altından da yoğun stres çıkabilir.

Bütün bunlara rağmen iyileşme sağlanamayan hastalarda bazen psikolojik olarak rahatlatıcı bir tedavi ya da psikiyatri muayenesi planlanır

NEDEN GAZ OLUR?

-Gün içerisinde yutulan hava
-Yiyecek ve içeçekler
-Mide fıtığı

-Mide hastalıkları (Ülser, gastrit, fonksiyonel dispepsi..)
-Safra Kesesi Hastalıkları (Taş…)

-Bağırsak hastalıkları (İrritabl Bağırsak, Çölyak Hastalığı, Bakteri Flora bozulması..)
-Yanlış alışkanlıklar (gaz çıkarılamaması, gegirilememe gibi..)

GAZDAN KORUNMAK İÇİN NE YAPMALI?
-Yutulan hava azaltılmalı
-Gazlı yiyecek ve içeceklerden uzak durulmalı
-Altta yatan hastalık tedavi edilmeli

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar
  • Yeniden eskiye
  • Eskiden yeniye
  • Öne Çıkanlar