BIST1.471,39%7.4632
USD7.4273%1.03
EURO8,9648%0.04
ALTIN412,30%-1.49
Akit HaberSağlıkBeyin sisi nedir, belirtileri nelerdir? (Corona virüs geçiren her 10 hastanın birinde görülüyor)
Sağlık

Beyin sisi nedir, belirtileri nelerdir? (Corona virüs geçiren her 10 hastanın birinde görülüyor)

Anlık hafıza kayıpları, kafa karışıklığı, konsantrasyon bozukluğu, konuşmada yaşanan zorluk gibi belirtilerle kendini gösterenbeyin sisi corona virüs geçiren her 10 hastadan birinde görülüyor. Birkaç ay içerisinde hastanın doktor desteğiyle hastalığı atlatması öngörülüyor. Peki beyin sisi belirtileri nelerdir? Beyin sisi nasıl tedavi edilir?

Abone OlGoogle News
20 Şubat 2021 14:46

Corona virüsün uzun süreli etkileri araştırılmaya devam ediyor, semptomları hafif geçiren hastaların günden güne daha fazla beyin ve sinir sistemine etki eden nörolojik rahatsızlıklar yaşadığını ortaya çıktı. Bunlardan biri de corona virüsün etkisiyle ortaya çıkabileceği düşünülen “Beyin Sisi.”

Beyin sisi, insanların bilişsel işlevlerinde zorlanma yaşadığını gösteriyor ve birçok kronik hastalığa eşlik ediyor.

Corona virüsün neden olduğu enfeksiyon sebebiyle oluşan bağışıklık sağlayıcı antikorların yanlışlıkla sinir sistemine saldırmasından ya da hasar gören sinir hücrelerinin birbirlerine yanlış sinyaller göndermesi nedeniyle ortaya çıkmış olabileceği düşünülüyor.

BEYİN SİSİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

-Unutkanlık

-Dikkat dağınıklığı

-Konsantrasyon kaybı

-Konuşurken kelime bulmada güçlük

-Düşüncelerini toparlayamamak

-Okuduğunu anlamadan sayfalarca dalıp gitmek

-Önemli konularda karar vermede zorluk

-Başladığı hiçbir işi bitirememek

-2 işi aynı anda yapamamak

-Mental performans gerektiren her işte zorluk çekmek

BEYİN SİSİ TEDAVİSİ NASIL TEDAVİ EDİLİR?

-Beyin sisi tedavisinde dikkat edilmesi gereken ilk konu beslenmedir. 3 ay boyunca glutensiz, şekersiz ve süt ürünlerinin olmadığı bir beslenme programı uygulanmalıdır. Bu beslenme programında ağırlıklı olarak  taze sebze ve meyvelere, zeytinyağı, tereyağı, hindistan cevizi gibi sağlıklı yağlara, doğru protein kaynaklarına, çiğ kuruyemişlere ve fermente ürünlere sofralarınızda yer verin.

-Kronik stres varsa psikolojik stresinizi azaltmayı ve daha iyi bir uyku düzenine geçmek için destekler alabilirsiniz. Uykuya dalmakta zorluk varsa melatonin desteği ile beraber, uyumanızı kolaylaştırıcı kediotu, melisa, mercanköşk, anason, sarı kantaron gibi bitkiler faydalı olacaktır.

-Fiziksel aktivitenizi arttırarak açık havada yapılacak kısa süreli 20 dakikalık yürüyüşlerin dahi beyin sisine iyi geldiği biliniyor. Hafta sonları açık havada, deniz kenarında, doğada vakit geçirmek de iyi gelecektir.

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar
  • Yeniden eskiye
  • Eskiden yeniye
  • Öne Çıkanlar