BIST9.778,53%0,58
EURO35,0084%0.44
ALTIN2.427,90%0.19
Gündem

Başkan Erdoğan Rize'den bomba haberi verdi! Yüzde 70 zam ile çiftçiye müjdeyi duyurdu

Türkiye'nin deniz üzerine dolgu yapılarak inşa edilen ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açarken, yaş çay alım taban fiyatını da açıkladı.

Abone OlGoogle News
14 Mayıs 2022 15:09

Türkiye'nin ikinci denize dolgu havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı'nın vatandaşların hizmetine açılıyor.

Törene; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, BBP Genel Başkanı Mustafa Destici ve bakanlar katıldı.

Aliyev vatandaşlara yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı:

Bugün sizlerle beraber olmak benim için bir mutluluktur. Biz iyi ve kötü günde beraberiz.

İkinci Karabağ savaşında benim kardeşim yanımdaydı, kardeş Türkiye halkı yanımızdaydı.

Biz hem dostuz ve hem kardeşiz hem de resmen müttefikiz.

Ben ilk defa Rize'deyim. Aziz kardeşimede dedim; bu yer cennete benziyor.

Ben bugün kardeşimin memleketindeyim, memleketimdeyim. Yaşasın Rize, yaşasın Türkiye yaşasın Türkiye-Azerbaycan kardeşliği.

İlham Aliyev'in ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan, törene yoğun ilgi gösteren vatandaşlara hitap ediyor.

Erdoğan'ın konuşmasından satır başları:

Havalimanı sayısını 26'dan 57'ye çıkardı

Ülkemizin iftihar verici eserleri arasında yer alan Rize-Artvin Havalimanımızın hayırlı olmasını diliyorum. Eser ve hizmet siyasetimizin son örneği bu havalimanımız sıradan bir yatırım değildir. Dünyada deniz dolgusu olan 5 havalimanı bulunuyor. Rize-Artvin'le birlikte ikisi ülkemizdedir. Böylece ülkemizdeki toplam havalimanı sayısını 26'dan 57'ye çıkardık. Sıfırdan yapmışcasına yenilediğimiz havalimanları da var. Yaklaşık 5 yılda 4.4 milyar liralık yatırımla tamamlanan Rize Artvin havalimanı 3 bin metrelik pisti, yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli terminaliyle gurur verici eser oldu. Şu anda uçaklarımız boş gidip geliyor. Rizeli hemşerilerimize sesleniyorum. Bu uçaklar boş gidip gelirse bu ne tabi Rizeli, Artvinli'ye yakışır. Bu uçaklar dolmalı ki gidiş gelişler çok farklı şekilde devam etsin.

Türküler ayrılık değil, kavuşmak üzerine söylenecek

Türkiye'nin kalkınmada özellikle de havayolu ulaşımında son 20 yılda katettiği mesafesinin sembolü olarak gördüğüm bu eser ne dağ ne denizlerin bizim hizmet azmimizin önünde duramayacağının işaretidir. Ülkemizin sınır noktasına kurduğumuz havalimanı pek çok alanda katkı sağlayacaktır. Bu topraklardan yaşayanlar ve sılayı rahim için ziyarete gelenler yanında bölgenin güzelliklerini görmek üzere Rize Artvin bir uçak bileti mesafesidir. Sen orada ben burada, biraz yakın olalım, dal ile asma gibi birbirine sarılalım. Bir şey diyeyim sana sevdan öldürdü beni oy kül oldum yana yana. Artık Rize de Artvin de türküler ayrılık değil, kavuşmak üzerine söylenecek.

Yaptığı konuşmasında yaş çay alım taban fiyatını açıkladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan "Bu yıl yaş çay alımlarında uygulanacak taban fiyatı yüzde 73'ün üzerinde artışla 6 lira 70 kuruşa çıkarıyoruz." dedi.

20 yılda Rize'ye 25 milyar lira yatırım

Son 20 yılda Rize'ye 25 milyar lira tutarında yatırım yaptık. 2000 dersliğin yanında üniversitemizi şehrimize kazandırdık. 92 adet spor tesisi yaptık. İhtiyaç sahibi hemşerilere 1.1 milyar lira sosyal yardım aktardık. 911 yataklı hastanenin de aralarında bulunduğu 28 sağlık tesisini şehrimize kazandırdık. Güneysu Millet Bahçesi'ni yıl sonuna kadar hizmete sunacağız. Ovit Tüneli ve bağlantı yolları, Hurmalık, Salaha tünelini tamamlayıp hizmete sunduk. Turizm potansiyelini değerlendirmek için önemli çalışmalar sürdürüyoruz. Kaçkar Dağları Milli Parkı'nı halkın kullanımına açtık.

Son 20 yılda inşa ettiğimiz 68 taşkın koruma tesisiyle 121 yerleşim yeri ve 17 bin dekar araziyi taşkınlardan koruduk. Sanayide şehrimize bir organize sanayi bölgesi 3 sanayi tesisi site olarak kazandırdık. Enerjide doğalgaz arzını sağladık.

Artvin'e 20 yılda 40 milyar liralık yatırım

Artvin'e geçtiğimiz 20 yılda 40 milyar liralık yatırım yaptık. 750 yeni derslik inşa ettik. Çoruh Üniversitesi'ni hizmete aldık. 7 gençlik merkezi, 21 spor tesisimizle gençlerimize hizmet veriyoruz. İhtiyaç sahibi vatandaşlara 680 milyon lira kaynakla destek olduk. 16 sağlık tesisi inşa ettik. Bölünmüş yol uzunluğunu 22'den 80 km'ye çıkardık. Cankurtaran tünelini hizmetinize sunduk. Çoruh üzerine Muratlı, Borçka, Deriner ve Yusufeli barajlarını gerdanlıklar gibi taktık.

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde akittv.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan akittv.com.tr sorumlu tutulamaz.