BIST9.693,46%1,77
EURO34,7190%0.09
ALTIN2.499,53%0.61
Dünya

NASA: Dünyanın altından sesler geliyor, Paralel evreni bulmuş olabiliriz

NASA, bugüne kadar bir çok bilim kurgu filmine ve dizisine konu olan paralel evrenler hakkında kanıt bulmuş olabileceğini açıkladı. Paralel evren var mı, paralel evren nedir ve NASA'nın ortaya çıkardığı gerçekler neler? Bu soruların cevabı haberimizde...

23 Mayıs 2020 02:31

Akıllara bilim kurgu filmleri geldiğinde paralel evren senaryoları üstüne kurulmuş bir çok farklı film aklımıza geliyor. Bu güne kadar sadece bilim kurgu senaryosu olan paralel evrenler, NASA'nın araştırması sonucunda senaryo olmaktan çıkabilir. Çünkü NASA tarafından yapılan açıklamaya göre paralel evrenler hakkında ilk kanıt bulunmuş olabilir. Peki, paralel evren nedir ve NASA paralel evrenler hakkında ne keşfetti? Bu soruların cevabı haberimizde...

Paralel evren nedir?

İngilizce'de "multiverse" yani çoklu evren olarak da kabul edilen paralel evren, birbirinden farklı ve gözlemlenebilir evrenlerin hipotez olarak toplamı anlamına geliyor.

Yani teleskoplar aracılığı ile gözlemleyebildiğimiz ve bildiğimiz evren 93 milyar ışık yılı genişliğindedir.

Fakat, paralel evren hipotezine göre; gözlemlediğimiz evren çoklu evrenin çok küçük bir kısmı durumunda kalıyor.

Çoklu evren sonlu ve sonsuz var olabilecek tüm evrenlerin hipotez olarak bir bütünüdür. Aynı zamanda var olan her şeyi (bütün mekan, zaman, madde ve enerji ile birlikte fizik kanunları ve fiziksel değişimleri) içinde kapsar.

Paralel evren ya da çoklu evren kavramı genellikle kozmoloji, kuantum mekaniği ve felsefede ortaya çıkar. Bunun yanı sıra bu kavramla içinde bulunduğumuz evrenin arasındaki potansiyel farkın değişik tarihçeler barındırması düşünülür.

NASA paralel evrenler hakkında ne buldu?

Paralel evrenlerin ne olduğuna dair ufak bir hatırlatma yaptıktan sonra NASA'nın yaptığı keşfe geçebiliriz.

NASA'nın bilim kurgu filmi niteliğinde yaptığı keşfin anahtar noktasında NASA'nın desteklediği Antarctic Impulsive Transient Antenna (ANITA) bulunuyor. Keşif ANITA tarafından yapıldı.

NASA; 2003 yılında ANITA araştırma grubuna, evreni dolduran hayalet parçacıkları araştırması için 35 milyon dolar fon sağladı.

Uzun zamandır üstünde çalışılan projede, Antarktika buzullarında yüksek enerjili nötrinolar madde ile etkileşime girdiğinde yayılan radyo dalgalarını tespit etmek için yapılan balon kullanılıyor.

Araştırma Hawaii Üniversitesi'nden Peter W. Gorham tarafından yönetiliyor.

Özel tasarlanan balon, bir ay boyunca uzaydan gelen yüksek enerjili parçacıkları arayıp, Antarktika'yı tarayacaktı. Antarktika'nın seçilmesindeki en önemli neden ise, verileri bozacak herhangi bir sinyalin olmaması ve soğuk, kuru bir havaya sahip olduğu için özel olarak seçildi.

İki yıldan uzun süren iki uçuş sonucunda arka plan gürültüsü haricinde başka bir veri toplayamayan bilim insanları, balonun üçüncü uçuşunda, önceden kaydettikleri verileri tekrar kontrol etmek istediler ve 2016 yılında teoride imkansız görünen bir şey yakaladıklarını keşfettiler.

Yakalanan sinyal uzaydan değil, yerin altından geliyor gibi görünüyordu. Bulgular parçacıkların zamanda geriye doğru hareket ettiğini ve bir paralel evrenin varlığına kanıt olabileceğini ortaya koyuyor.

Araştırmanın açıklamalarında, "Bu sinyal, bizimkiyle aynı büyük patlamada yaratılmış ve paralel olarak var olan karmaşık bir evrenin varlığını gerektiriyor. Bu paralel dünyada, pozitif negatif olarak, sol sağ olarak ters şekilde işliyor ve zaman geriye doğru gidiyor."  ifadeleri kullanıldı.

Tüm bunların yanı sıra Büyük Patlama teorisi, bir ya da daha fazla paralel evrenin var olma ihtimalini güçlendiriyor. Bilim insanlarının ortaya attığı bu teori, birçok evrenin yan yana bulunabileceğini ve çoklu evren teorisinin gerçek olduğuna işaret ediyor.