Düşük fiyatlı ve kilometresi yüksek otomobillere talep arttı

Koronavirüs sürecinde sokağa çıkma kısıtlamaları ve artan faiz oranları, ikinci el araç satışlarını doğrudan etkiliyor. Şubat ayında araç fiyatları düşmesine rağmen satışlarda bir yükseliş gözlemlenmiyor, ikinci el otomotiv piyasasında genel bir durgunluk hakim.

Geride kalan şubat ayında en çok dikkat çeken verilerden biri düşük fiyatlı ve yüksek km’li araçların ilan sayılarındaki artış olurken, bir diğer detay ise premium araç markalarının ilan sayılarındaki düşüşler oldu.

BMW ve Mercedes-Benz gibi markların ilan sayılarındaki düşüş bu markaların, arabam.com ilanlarındaki ilk 10 listesinden düşmesine sebep oldu. Araç fiyatlarının yüksek seviyelerde seyredişinin satıcı nezdinde elindeki aracı şu an satma konusunda kararsız kaldığını, alıcı nezdinde ise alım gücündeki sıkıntılar sebebi ile alım kararını ertelediğini ve buna bağlı olarak araç satış sürelerinin uzamasının da etken olduğunu söyleyebiliriz.

FİYAT ARALIĞINA GÖRE VERİLEN İLANLAR

 

 

İlanlar içinde en yüksek payı Şubat ayında da 50-100 bin TL aralığındaki araçlar alıyor. Diğer fiyat aralığındaki ilan sayılarında ise genel bir düşüş söz konusu. 350.000 TL ve üzeri araçlarda ise yüzde 1'lik artış görünüyor.

EN ÇOK İLAN VERİLEN MARKA RENAULT OLDU

 

Renault, Şubat ayında da %20 oranı ile birinciliğini koruyor. Fiat ise yüzde 18 ile ikinciliği elde ediyor. Fiat markasını sırasıyla Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Honda ve Citroen izliyor. Şubat ayında Mercedes Benz ve BMW ilk 10 listesinden düşüyor.