Debriyaj nasıl biter ? Baskı balata ömrü ne kadar ?

Görevini basitçe açıklamak istersek; Araç çalışır vaziyette iken debriyaj pedalına da bastığımızda motor ve şanzıman arasındaki bağlantı kesilir, motor boşta çalışmaya devam eder ve vites değiştirebiliriz. Sürüş ihtiyacınıza göre fren veya gaz pedallarını da koordineli şekilde kullanarak debriyaj pedalından ayağımızı kaldırdığımızda eğer araç viteste ise güç aktarımı yeni viteste gerçekleşmeye devam eder.

Baskı balata ömrü neden kısalır ?

Hareket halindeki aracınızda ayak debriyaj pedalına basılı şekilde kullanmak

Çalışır vaziyetteki aracınızda debriyaj pedalına gereksiz yere basmak

Kırmızı ışıkta beklerken debriyaj pedalına basılı şekilde beklemek

Vites değişimi sonrası ayağın debriyaj pedalından hızlı çekilmesi

Yanlış viteslerde kalkış yapmak

Trafikte ve park ederken yalnızca yarım debriyaj ile hareket etmek

Yokuşlarda kalkış için el freni yerine yarım debriyaj kullanmak

Patinaj ve ani kalkışlara sebep olabilecek kullanım

Orijinal olmayan baskı balata parçası kullanmak

Baskı Balata değişiminde montaj hataları

Revizyon görmüş baskı balata kullanımı

Baskı balata ömrünün bittiği yada  kısalması nasıl anlaşılır?

Kalkış hareketinin titreme ile gerçekleşmesi

Debriyaj pedalının giderek daha yukarıda kavraması.

Kavrama aralığının küçülmesi ve hassaslaşması.

Debriyaj pedalında sertleşme meydana gelmesi

Isındığında ve zorlandığında kötü bir koku çıkarması.

Vitesler geçişlerindeki konforun kaybolması.

Aracın yük ile hareket ederken zorlanmaya başlaması

Aracın yüksek viteslerde kalkış yapılabilmesi.

Sürüş esnasında aktarma organlarındaki problemden dolayı düşük performans alınması.

İstenilen performansı almak için daha fazla gaz pedalı kullanımından kaynaklı yakıt sarfiyatı artışı.

Bu gibi durumlarla karşılaşıyorsanız aracınızın baskı balata ömrü azalmış hatta bitmek üzere olabilir. Hemen ustanıza başvurmalısınız.