Dünya

Viyana-Ankara uçağında neler oldu? Gurbetçiler neden ”Esir” kaldı?

PC1676 sefer sayılı Viyana – Ankara sefereni yapan Pegasus Havayollarına ait bir uçak, Romanya'nın Bükreş havalimanına acil iniş yaptı. Çoğu Türk asıllı olan yolcular 24 saatten fazla Havalimanında bekletildi. Uçak, Türk konsolosluğunun devreye girmesinden saatler sonra kalkabildi.

Gurbetçilerin Türkiye yolculuğu Romanya’nın bürokratik engelleri ile adeta çileye döndü.

11 Temmuz günü PC1676 sefer sayılı Viyana – Ankara sefereni yapan Pegasus Havayollarına ait bir uçak, bir yolcunun kalp krizi geçirmesi nedeniyle, Romanya hava sahasına girdikten hemen sonra Bükreş’e acil iniş yaptı.

Kalp krizi geçiren yolcu, tüm müdahelelere rağmen, hayatını kaybetti.

  

ROMANYA’DA GURBETÇİLER ”ESİR” EDİLDİ

Uçağın Havalimanına acil iniş yapmasının ardından uçak’ta bulunan Türk yolcularınında Romanya’da adeta ”Esir hayatı” başladı. Yolculara hiçbir bilgi vermeyen Romanyalı yetkililer Uçağın kalkmasına izin vermedi.

Saatlerce Havalimanından dışarı çıkmasına izin verilmeyen yolcular terminal binasında 24 saat geçirdi. Türk yolcuların konsolosluğa ulaşmasının ardından Türk konsolosluğunun devreye girmesi ile bürokratik engel aşıldı fakat uçağın kalkışı saatlerce daha ertelendi.

‘İNSAN MUAMELESİ GÖRMÜYORUZ, AZARLANIYORUZ’

Akit Haber’e konuşan Gurbetçiler; ” Türkiyede cenazesine gitmek isteyip gidemeyen var hayatını kaybeden amcayı bekleyen ailesi var; Burada insan muamelesi göremiyoruz azarlanıyoruz yardim eden aciklama yapan bilgi veren yok saat gece 2 de uçak kalkacaktı saat 11’e ertelendi, şimdi’de 11’den 15’e ertelendi”

UÇAK ANKARA’YA 1 GÜN SONRA HAVALANDI

Tüm engellemelere rağmen havalanan uçak Ankara’ya varabildi. Romanya’dan ise resmi bir açıklama yapılmadı.

UÇAK’TA YOLCU HAYATINI KAYBEDERSE NE OLUR?

Peki herhangi bir PC1676 sefer sayılı Viyana – Ankara seferi yapan uçak’ta olduğu gibi hayatını kaybeden biri olduğunda resmi prosedür nasıl işliyor?

Uçak yolculuğu sırasında yolculardan beklenmedik tıbbi acil durumlar arasında kalp krizi, inme ve bir şey yerken boğulma gibi şeyler olabiliyor.

Peki bu vakalardan biri ölümle sonuçlansa havayolu bu durumu nasıl idare ediyor? Havayoluna bağlı olarak uçak mürettebatı yerdeki tıbbi destek ekibinden bu konuda talimat alabilir. Uzmanlar, bir yolcunun uçuş sırasında ölmesi halinde uçağın otomatik olarak geri dönmesi diye bir şey olmadığını söylüyor.

“Bazen kişiler yanlarında bir ölü ile gidecekleri yere doğru yola devam etmeyi yeğliyor” diyen havayolu şirtketleri Viyana-Ankara seferinde olduğu gibi en yakın ülkeye acil iniş yapabiliyor.

Fakat, Uçak cenaze işlemlerinin ardından Cenaze’nin nakil planı yapıldıktan sonra hemen havalanması gerekiyor. Viyana-Ankara uçağı ise Türk konsolosluğunun devreye girmesi ile kalkabildi.

HER VAKA FARKLI

Örneğin, Singapur Havayolları belli uçaklarında cenazeler için ayrı bölmeler bulunduruyor. A340-500 uçakları ABD Newark havaalanından Singapur’a hiç durmadan en uzun uçuşları yapar. Bu nedenle acil durumlar için iki ayrı kokpit ve mürettebat ekibi vardır.

Southwest Havayolları hostesleri ise yerdeki tıbbi destek ekibinden talimat gelinceye kadar kalbi ve solunumu duran yolcuya müdahalede bulunmaya devam eder. Ölüm halini resmi olarak onaylayacak yetkileri yoktur.

Uzun gezilere çıkan yolcu gemilerinde ise yetkili doktorlar ve ölüm halinde cenazeyi koymak için morglar vardır.

Bu gemilerde çoğu yaşlı olmak üzere her yıl 10-12 milyon yolcu taşınır. Ölümlerin olması kaçınılmazdır.

Fakat ister havada ister denizde olsun her vakanın özgül yanları vardır. Bu nedenle her duruma uyan bir acil müdahale planından söz etmek zordur.

Diğer Haberler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close